چاپ
دسته: مقالات
بازدید: 2173

 

 

 

"من احساس بدی درمورد ارتباط زناشویی دارم ، زیرا برای هرچیزی سرزنش می شوم"  

تحقیقات در طی نسلها نشان می دهند که زوجها ارتباط زناشویی را به عنوان مشکل شماره یک ازدواجشان بیان می کنند.

ارتباط زناشویی، مثل بچه ای است که در زمین بازی مبارزه می کند. ناظر زمین بازی سروصدایی را می شنود و برمی گردد تا ببیند چه اتفاقی افتاده. او مشکل را ایجاد نکرده ، بلکه به مشکل واکنش نشان داده بود. اما اولین کسی است که گرفتار شده و به دفتر مدیر زمین بازی فراخوانده می شود. یا در مورد ارتباط زناشویی ، به دفتر روانشناس فراخوانده می شود. درحالی که حقیقت این است که در زمین بازی ازدواج، آن فرد، کسی است که فقط به کسی که جنگ را شروع کرده واکنش نشان می دهد.

موارد زیر بیانگر مواردی است که در زندگی زناشویی مشکل آفرین می شود. با انتخاب نگرشی درست همراه با بازنگری درونی خود می توانیم از بروز مشکلات در زندگی مشترک جلوگیری کنیم. یا حداقل سهم خود را درست ایفا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

یک عمر طول میکشد

به عنوان یک درمانگر میتوانم به زوجها در یک ساعت یاد بدهم چطور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این کار پیچیده ای نیست. اما برخورد با مشکل سازهایی که جنگ را شروع می کنند چی؟ خب این کار یک عمر طول می کشد.

این زندگی و عمر است که ما را به فردی که نسخه ای حتی دوست داشتنی تر از خودمان است، تبدیل می کند. فردی که میتواند وزن تنهایی را تحمل کند، شرم و خودکم بینی را رها کرده،  پریشانی زندگی را برای زنده بودن درآغوش  بکشد. فردی که ریسک همدلی را به جان بخرد و محرومیت و دلشکستگی  را ببخشد، کسی که همه را یکسان دوست بدارد، دهنده و گیرنده باشد و سازش کند، و کسی که خودش را برای یک عمر توجه، آگاهی و حضور، وقف کند.

و این عمری است که ارزش دارد برایش مبارزه کنی.  

 

 

 

 مهناز مرادی " مشاور- زوج درمانگر"

مطالب و ویدئوهای ما را در اینستاگرام مرکز دنبال کنید

#sahiandish_moshavere