سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

 استفاده از یک واژه برای بیان معانی مختلف در زبان ها رایج است. به عنوان مثال بکارگیری کلمه شیر در زبان فارسی که برای " سلطان جنگل" ، برای " ماده مغذی بدست آمده از حیواناتی مثل گاو وگوسفند"، بکار برده می شود.

کلمه تنها نیز از همین واژه هاست که لازم است به معانی آن توجه کرد. 

گاهی تنها بودن درمعنای یک فقدان، احساسی از گمگشتگی، یک درد، افسردگی، نیاز، کامل نبودن، و غیبت و فقدان کسی بکار برده می شود، و گاه تنهایی به معنای حضور، زنده بودن، لذت بردن از بودن، و سرشاری از عشق است. در این تنهایی شما کامل و یکپارچه هستید. به هیچ کسی نیاز نیست، چون شما کافی هستید.  آنچه شما را کامل می کند؛ عشق است. در روابط واقعی نیز آنچه سبب می شود با کسی شریک شوید، سرشار بودن از انرژی است، نه نیاز.

بسیار شنیده و دیده اید کسانی را که در قطع ارتباط با معشوق خود، از درد ورنجی که در فراق یار تحمل می کنند، رنجور و پریشانند. واقعیت این است که ارتباطات سبب درد و غم نمی شوند. بلکه درد و غمی را که در درون شما وجود دارد ،بیرون می آورد.

بنظر می رسد دو فرد تنها که در کنار یکدگیر قرار می گیریند، احساس تنهایی نمی کنند چون کس دیگری در کنارشان است. در حقیقت آنها تنها باقی می مانند، اما بطریقی خود را با این توهم که تنهایی شان پر شده، فریب می دهند. وقتی دو فرد تنها در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، فقط تنهایی شان را جمع می کنند.

در حالیکه عشق واقعی، جستجو برای مبارزه با تنهایی نیست. عشق واقعی این است که تنهایی را برای کمک به دیگران، به یکپارچگی تبدیل کنیم. اگر فردی را دوست داشته باشید، به آن فرد کمک می کنید که کامل بودن و یکپارچگی را تجربه کند. سعی نمی کنید با حضور خود او را پر و کامل کنید. بلکه می خواهید به شما نیاز نداشته باشد.

سهیم شدن با دیگری، فرای آزادی امکان پذیر است. وقتی آزاد هستید ، کاملید و می بخشید. نه به عنوان یک نیاز، نه به عنوان یک معامله، بلکه به دلیل سرشار بودن از عشق.

عشق و آزادی دو بال یک پرنده اند. عشق آزادی را تقویت می کند. هر رشدی نیاز به عشق دارد، اما عشق بی قیدوشرط. اگرعشق مشروط باشد، هیچکس نمیتواند رشد کند و درگیری مداوم وجود خواهد داشت..

عشق بدون قید و شرط یعنی بخشیدن، بدون درخواست پاسخ متقابل. گدایی نکنید. امپراتور باشید.  در این وضعیت عشق بسیاری به سوی شما باز می گردد . فقط ببخشید و بینید که چه اتفاقی می افتد. هزاران عشق به شما برمی گردد. آنرا تشخیص دهید و دریافت کنید. به انتظارات چنگ نزنید. عشق را به عنوان یک مشارکت ببینید، نه به عنوان یک نیاز.

عشق به شما آزادی می دهد. هر گز به کمتر از آن راضی نشوید.

 

 مراقبه و عشق دو راه برای رسیدن به سعادت یکپارچگی هستند، آزادی کاملا خودتان بودن. هر دو(عشق و مراقبه) عمیقا به هم مرتبط هستند. در حقیقت، آنها دو روی یک سکه هستند. هنگامی که مدیتیشن  می کنید، دیر یا زود به عشق می رسید، احساس می کنید عشق شگفت انگیزی در شما ظاهر می شود، کیفیت جدیدی از خود بودن، باز شدن در جدیدی که میخواهید آن عشق عظیم را با دیگران به اشتراک بگذارید.

هنگامی که عمیقا عشق می ورزید، چه به یک کودک، یک حیوان خانگی، همسرتان، یا یک دوست، بتدریج  به این آگاهی می رسید  که عشق شما بیشتر و بیشتر به عشقی معنوی تبدیل می شود. کیفیت ظریفی از سکوت در حال ورود به شما است. شما عمق وجود  خود را لمس می کنید.

عشق باعث مراقبه می شود، و مراقبه باعث عاشق شدن. هر دو برای شما آرامش درونی ، شادی و خرد ورزی به ارمغان می آورند. هر دو شما را مجذوب زندگی تان می کند.

 

چگونه تنهایی را به یکپارچگی تبدیل می کنید؟

شما نمی توانید مستقیما با تاریکی ، تنهایی ، و ترس از انزوا بجنگید. چرا که اینها اموری وجودی نیستند. اینها فقدان بعضی چیزها هستند. تاریکی فقط فقدان روشنایی است . شما چگونه روشنایی را به اتاق تاریک می آورید؟ فقط کافی است چراغ را روشن کنید.

توجه، تمرکز، و انرژی خود را بر عشق معطوف کنید! عشق راه حل است. عشق ترس و درد را درمان می کند، تاریکی و نیازمندی را برطرف می کند و نوای شیرین، صلح و شادی را برای شما به ارمغان می آورد، و شما بر یکپارچگی خود متمرکز می شوید.

این که حالا شما در خودتان کامل شده اید بدان معنا نیست ، که نمی توانید دوستانی و روابطی صمیمانه داشته باشید. در حقیقت، روابطتان افزایش می یابد، چون شما چیزهای زیادی برای بخشیدن و به اشتراک گذاشتن دارید. شما تمامیت خود را توزیع ، و شادی و نشاط خود را تکثیر می کنید.

به مساله ای که با آن مواجه هستید نگاه کنید و ببینید مثبت است یا منفی. اگر منفی است ، با آن نجنگید. فقط دنبال مثبت آن بگردید. در اینصورت در مسیر درست قرار می گیرید. به مساله نگاه کنید. آیا مساله شما ناشی از فقدان چیزی است؟ حقیقت این است که همه مشکلات ناشی از فقدان چیزی هستند. وقتی فهمیدید و پیدا کردید که این فقدان ها کدامند، مثبت آنرا دنبال کنید.

لحظه ای که مثبت آنرا پیدا کنید ، نور را پیدا کرده اید، ومی بینید که تاریکی می رود.

 

شما در مورد تنها بودن و تنهایی چه فکر می کنید و یا چه تجربیاتی دارید؟

 

 

 

 مهنازمرادی " مشاور- زوج درمانگر"

مطالب و ویدئوهای ما را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید.

#sahiandish_moshavere