چاپ
دسته: مقالات
بازدید: 1729

 

  

پایه و اساس سلامت، شادی و موفقیت هفت مهارت است. این مهارتها هریک به تنهایی منافعی دارند اما باهم که جمع می شوند به زندگی شما نیرویی غیرقابل توقف می دهند.

برای این که در توصیف این مهارتها کمک کنید ، از شما می خواهم خودتان را به عنوان کسی که می خواهد گیتار زدن را یاد بگیرد تجسم کنید. 

برگردیم به تصور وتجسم این که می خواهید گیتار زدن یاد بگیرید. برای این که با موفقیت بتوانید یاد بگیرید چطور گیتار بزنید، لازم است تمرکز لازم را در خود بوجود آورید. بدون توانایی تمرکز، به سادگی و بسرعت علاقه خود را ازدست خواهید داد. بخصوص چند هفته اول که می تواند برای شما هفته ای سخت باشد. تمام امور زندگی همینطور است . تمرکز ما را در مسیر قرار می دهد تا به اهدافمان برسیم.

آیا واقعا می خواهید گیتار یاد بگیرید؟ تفاوتی بین رویای گیتاریست بودن و خواستن وجود دارد. اگر فردی خیالپرداز هستید، هرگز انگیزه لازم برای یادگیری را کسب نخواهید کرد. اما اگر واقعا آرزوی گیتاریست شدن را دارید، خیلی سریع نت خوانی را فراخواهید گرفت. انگیزه خالص برای بازی و برنده شدن در زندگی ضروری است.

وقتی در ابتدا شروع می کنید به گیتار زدن، به آنچه معلمتان می گوید دقت می کنید. اما به محض این که به سطحی از مهارت رسیدید، میتوانید دیگر خودتان بنوازید. این می توانند بداهه نواختن سولو باشد یا نوشتن اولین آهنگ های ساخته خود.

خلاقیت شما را قدرتمند می کند که راه حل های منحصر بفردی برای مشکلات پیدا کنید و امور را بنحوی که انتظار دارید ببینید. این مهارت فراتر از تصورات هنری و زیبایی شناسی است و یک ساختار مهم برای تغییر است.

یکی از اجزا و عناصر حیاتی زندگی انسان حافظه است. به این دلیل که بدون حافظه قادر به بازگشت و استفاده از یادگیری ها و تجربه های خود نیستیم.

مدیریت زمان نظم دهنده زندگی شماست.

 اگر دقت کنید می بینید که هر روزتان پر است از کارهای عادتی. ازصبح در آماده شدن برای رفتن سر کار، تا خواباندن بچه ها ، یا آخر هفته درکنار خانواده بودن . همه اینها نتیجه ساختن عادتهایی در طی زمان است.

بنابراین عادتها بخش مهمی از زندگی ما را دیکته می کنند. دنبال شادی ،پول ، یا معنا بودن، همه وابسته به عادات است. کنترل شدن توسط عادتهای منفی یا بد ، به احتمال زیاد مانع تولید مثبت و رسیدن به اهداف می شود.

در جمع بندی:  زندگی انسان اساسا شامل یکسری از تمایلات است که در جهت منفی و یا مثبت حرکت می کند. اما مهم است که بخاطر داشته باشید که تغییرات زندگی تان تصادفی رخ نمی دهند.  

تغییرات مثبت واقعی ، با خلاقیت و تمایل پایدار در زندگی بوجود میایند. شما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

واقعیت ساده این  است که اگر بتوانید این هفت مهارت زیربنایی را بکار ببرید، خواهید فهمید که یافتن معنا در زندگی ، یا رسیدن به اهداف و خواسته ها بسیار قابل دستیابی است .

هیچ روش جادویی ای برای رسیدن به شکلی  زندگی ای که میخواهید وجود ندارد. همه مهارتها وجود دارند و شما فقط لازم است بدانید که برای رسیدن به بهترین نتیجه، چگونه از آنها استفاده کنید.

 

 

 

 

 مهناز مرادی "مشاور- زوج درمانگر"

مطالب و ویدئوهای ما را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید

#sahiandish_moshavere