سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

  

فکر می کنید وقت آن است که شریکی برای  زندگی خود پیدا کنید ؟ یا بهتر است الان از آن صرفنظر کنید؟ به دلایل متعددی ممکن است در حالی که آمادگی داشتن یک رابطه پایدار و جدی را نداریم، برای داشتن رابطه زوجی تحت فشار قرار بگیریم. گاه به این دلیل که احساس تنهایی می کنیم ، و گاه چون اطرافیان فشار می اورند. برای این که بدانیم آمادگی وارد شدن به یک رابطه جدی را داریم یا نه، لازم است به مواردی توجه کنیم. نشانه های زیر می تواند به این که ببینیم آیا زمان وارد شدن به یک رابطه جدای و پایدار هست، یا بهتر است از مزایای مجرد بودن استفاده کنید و به ارزیابی درستی از خود بپردازید، کمک کند.

  • اگر اینطور است که ویژگی های ناخوشایند مردان هم سن خود را لیست می کنید، و بیشتر تمرکزتان روی ظواهر فرد مثل تناسب اندام، رنگ چشم، مدل مو و امثال آن است به جای آنکه در جستجوی ویژگی های مناسب برای شریک خود باشید، هنوز آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.
  • اگرهنوز ارتباط خود با دوستان سابق( دختر/ پسر) را قطع نکرده اید و هر چند وقت یکبار با آنها مجدد ارتباط برقرار می کنید، به عبارتی هنوز بطور قطع رابطه قبلی خود را رها نکرده اید، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگر درگیر دوستانی هستید که برایتان منفعتی داشته باشند، و رابطه برایتان بیشتر معنای تفریح را دارد، و نمی توانید به ان به عنوان یک رابطه عمیق و مقدرس نگاه کنید،  آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید
  • اگر اوج لذت تان درزندگی خواندن کتاب مورد علاقه تان قبل از خواب و وقت گذرانی با افراد مورد علاقه تان است، بنحوی که نمی توانید تعاملی خارج از خواستهای خود با کسی داشته باشید، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگرگذشته را با خود حمل می کنید. مشکلات سابق یا اتفاقاتی که قبلا برایتان رخ داده هویت شما را ساخته و از ان نمی توانید خارج شوید، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگر آزادی خود را بالاتر از هر چیز دیگری دوست دارید. برنامه ریزی کارهای روزمره تان تقریباً کامل است و قرار گرفتن در کنار کسی با سبک رفتاری و زندگی متفاوت با شما کلافه تان می کند، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگر احساس می کنید که بدون شریک زندگی نقصی در شما وجود دارد و لازم است کسی باشد تا شما را خوشحال و خوشبخت کند( و البته هیچ کس وارد رابطه نمیشود تا دیگری را خوشبخت کند)، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگر حیوان خانگی ای دارید که تمام وقت و عشقتان را به او تقدیم کرده اید و تمام کلمات عاشقانه و نوازشی را برای حیوانات خود بکار میبرید، آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.   
  • اگر این نگرش را دارید که "هروقت هرکاری دلت میخواد انجام بده". این نگرش بیانگر این است که کاملاً مطمئن نیستید رابطه ارزش تلاش یا مسئولیت را داشته باشد، پس آمادگی وارد شدن به رابطه جدی را ندارید.    

ممکن است برخی از این  نشانه ها را همزمان تجربه کرده باشید. اگر آنها به طور مرتب به ذهن شما خطور می کنند و درعین حال در مورد رابطه جدی فکر می کنید ، دست نگهدارید. بعضی اوقات ارزش مجرد بودن دست کم گرفته می شود. زمان مجردی شما اگر روی خودتان کار کنید، می تواند سرگرم کننده باشد. با آرامش و در زمان حال زندگی کنید و عمیقا به این فکر کنید که آیا آن چیزی که در زندگی شما گم شده یک رابطه است؟ یا چیز دیگری؟

و اگر هیچیک از این نشانه ها را ندارید و به دنبال رابطه هستید ، صبور باشید و به جستجو ادامه دهید. به بهترین شکل ممکن ، ازموقعیت فعلی خود لذت ببرید، و برای تغییرو بدست گرفتن فرصت هایی که درمسیرزندگی تان قرار میگیرد، انعطاف پذیر باشید .

 

 

 مهناز مرادی "مشاور- زوج درمانگر"

مطالب و ویدئوهای ما را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید

Sahiandish_moshavere#