چاپ
دسته: مقالات
بازدید: 1420

 

اولین سکس از اموری است که به خاطر سپرده شده ، وغالباً در عمق حافظه حک می شود .

رابطه جنسی یک نگرانی عمده وجودی و یک نیروی انگیزشی اصلی است. بنابراین، بشکلی عمیق و گسترده در ذهن ما طنین انداز می شود. اولین سکس هم از نظر شخصی و هم اجتماعی قابل توجه است. در پرسشی توسط محققین، دلایلی که افراد برای اولین سکس خود بیان کرده اند،  اینگونه دسته بندی شد :

بررسی نتایج اهمیت تاثیرات اجتماعی را بوضوح نشان داده است. با اینحال همسالان تمام داستان نیستند، والدین افراد، نیز از اهمیت بسزایی برخورداند. پژوهش نشان می دهد دخترانی که ارتباط کمی با پدران خود دارند، بیشتر مایل به تجربه زودتر سکس دارند. همچنین افرادی که در حوزه های غیرجنسی ریسک پذیر هستند ، ممکن است در معرض خطرهای جنسی نیز باشند.

تحقیقات همچنین همبستگی ای بین سطح هوش نوجوانان و موفقیت تحصیلی ایشان با سن اولین رابطه جنسی، نشان داده است. دانش اموزان موفق و با هوش ترجیح می دهند که صبر کنند. شاید عوامل اساسی در زمینه خانوادگی آنها هم بر توانایی های فکری و هم بر رفتارهای جنسی آنها تأثیر بگذارد.

 

اولین سکس و آینده:

فراتر از تصمیم برای داشتن رابطه جنسی و عوامل تعیین کننده آن، لازم است به این سوال پرداخت که آیا زمان و ماهیت اولین رابطه جنسی می تواند نتایج مهمی در زندگی پیش رو را پیش بینی کند؟

اگر اولین برخورد جنسی با یک شریک دوست داشتنی و محبوب صورت گیرد، این تجربه می تواند به اعتماد به نفس جنسی بالاتر یا انتظارات مثبت تر در زندگی جنسی آینده تبدیل شود. برعکس، اگر  با شما برخورد شود، شرم می تواند روابط جنسی آینده را تحت تاثیر قرار دهد.

 اما تحقیق درباره این موضوع به ما چه می گوید؟

مطالعات نشان می دهد که رابطه جنسی در سنین جوانی (کمتر از 15 سال در ایالات متحده) با خطر بالاتری برای بزهکاری در آینده و همچنین مشکلات سلامتی مانند بارداری غیر برنامه ریزی شده و عفونت های مقاربتی مرتبط است.

رابطه جنسی یک امر اساسی ، و طبیعی است. مانند همه تلاش های ارزشمند زندگی، رابطه جنسی خطرات واقعی را به همراه دارد. به هر حال زندگی خود یک بیماری مزمن و نهایی است. در هسته اصلی ، رابطه جنسی نیز نوید یک صمیمیت عمیق ، لذت و سرمستی ، ماجراجویی ، و کشف است. برای مدیریت خطرات و تحقق وعده های جنسی ، بناید به دنبال فریب ، ستم یا ترساندن یکدیگر باشیم، بلکه لازم است به دنبال آگاهی ، درک و تعلیم دادن باشیم. من فکر می کنم کل فرهنگ ما مدیون این نوع تعهد در مورد جوانان است. 

 

 

 مهناز مرادی" مشاور و زوج درمانگر"

مطالب وویدئوها را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید

#shiandish_moshavere