سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

آیا از اعتماد به نفس خود ناراحت هستید؟ افسرده هستید؟ اضطراب زندگی شما را مختل کرده است؟ در روابط بین فردی با مشکل روبرو هستید؟ تک والد هستید و در تربیت فرزند خود با مشکل روبرو هستید؟ درزندگی زناشویی با مشکل روبرو شده اید؟ توسط همسر یا پارتنر خود مورد خیانت قرار گرفته اید؟ یا...؟

تحقیقات نشان می دهند گروه های حمایتی منبعی هستند که  می توانند یاری رسان کسانی باشند که  مشکل مشترکی دارند.

وقتی به یک گروه حمایتی می پیوندید امکان آشنایی و ملاقات با کسانی را بدست می آورید که درموقعیتی مشابه شما قراردارند. متوجه خواهید شد  که تنها نیستید و راه پرپیچ و خم عاطفی ای که طی می کنید طبیعی است.

کسانی که در گروه حمایتی قرار می گیرند می توانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات خود به یکدیگرکمک بیشتری کنند. از این به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات دانش جمعی افزایش یافته و از نگاه گسترده ای که نسبت به مساله خود بدست می آورید، شگفت زده خواهید شد. منزوی شدن، اشتغال ذهنی در تکرار مساله، خودخوری، طی راه های تکراری بدون رسیدن به مقصد، نمیتواند مشکل را حل کند. با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در یک گروه حمایتی مشکلات خیلی بهتر مدیریت می شوند. حمایت و پشتیبانی متقابل که از یک گروه حمایتی می توانید دریافت کنید می تواند احساس سلامت عاطفی و حتی جسمانی شما را افزایش دهد.

خود را برای مشارکت در هر بحثی تحت فشار قرار ندهید اما گشوده و راحت باشید و دانش خود را به مشارکت بگذارید. هر کسی خود در گروه تصمیم می گیرد که چه چیز برایش اهمیت دارد و می تواند از آن بهره گیرد.

در هر گروه راهنمایی آموزش دیده وجود دارد که گروه را رهبری می کند. و گاه گروه آموزشی ای توسط متخصص برای دادن اطلاعات تخصصی ترو مهارت افزایی تشکیل خواهد شد. برای کسب بهترین بهره از یک گروه حمایتی لازم است در بیشتر جلسات حضور داشته باشید. هر جلسه متفاوت با جلسه دیگر است و معلوم نیست چه زمانی و توسط چه کسی آن ایده اعجاز برانگیز که زندگی شما را متحول می کند، طرح خواهد شد.

پیوستن به یک گروه حمایتی مفید می تواند نشاط بخش باشد و شما را درمسیرتان محکم کند. مشکلاتی که شما با خود حمل میکنید توسط دیگر اعضای گروه نیز تجربه شده است. منزوی نگه داشتن خودتان راه حل مسئله نیست. مشکل بدتر خواهد شد. به یک گروه حمایتی بپیوندید ، دانش خود را به اشتراک بگذارید و درمسیر خود پیشرفت کنید.

هیچ کس نباید با مشکلات به تنهایی روبرو شود . گرفتن حمایتی که احتیاج دارید برای تندرستی و مقابله با مشکلات مهم است. تلاش کنید خود را در احاطه افرادی قرار دهید که از شما مراقبت می کنند و کمکتان می کنند تا قدرتی را که برای طی مراحل رفع مشکل و یا سلامت لازم دارید ،‌ بدست آورید.

گاهی ممکن است درخواست حمایت وقتی واقعا به آن نیاز دارید سخت باشد. بسیاری از زنان عادت دارند که مراقبت دهنده باشند ولی نه دریافت کننده . شاید دانستن اینکه " دیگران همانقدر به شما نیاز دارند که شما به آنها" کمک کننده باشد. دیگران احساس خوبی خواهند داشت اگر بدانند شما آنها را به عنوان کسی به حساب می آورید، که در هنگام عبوراز مراحل سخت زندگی کمک کننده است .

نیاز خود به عنوان گروه حمایتی مورد نظر را از طریق ایمیل یا اینستاگرام با ما درمیان بگذارید.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

#sahiandish_moshavere

 

 

 

 مهناز مرادی "مشاور- زوج درمانگر"

مطالب و ویدئوهای ما را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید

#sahiandish_moshavere